Hur går processen till?

För varje tjänst som ska tillsättas, genomgås en kort process innan tjänsten annonseras effektivt på LinkedIn. Processen brukar se ut ungefär så här:

LinkedInannonsering.se tar del av tjänstebeskrivningen och särskilda önskemål kring marknadsföringen av denna.

Er kontaktperson på LinkedInannonsering.se återkommer med förslag på målgrupper och annonstext (se info om de olika annonsformaten), samt synpunkter på utformning av existerande platsannons.

Efter godkännande från Kund, publicerar och marknadsför vi annonserna mot de utvalda målgrupperna.

Beroende på vilket paket Kund anser passa, ingår det olika insatser, men allt ska vara uppe och löpande inom 24 timmar, oavsett paket.

De olika annonsformaten

LinkedIn erbjuder flera olika format och funktioner när det kommer till annonsering, och de som ingår i vårt erbjudande är följande:

Job Posting

Detta fungerar som en platsannons och hittas under fliken ”Jobs” när man är inloggad på LinkedIn. Den når främst de som aktivt söker jobb och som använder Linkedin till detta. En Job Posting är inte målgruppsstyrd, dock upptaggad med viss nyckelinformation för kategorisering av tjänsten. Annonsen bygger på samma innehåll som den tjänstebeskrivning Kund redan producerat, och länkar in till samma tjänst på er webbplats. Den är aktiv i 30 dagar.

Läs mer om Job Posting!

LinkedIn Ads (se bild till höger):

Detta är målgruppsstyrda annonser som syns mot vald målgrupp när denna är inloggad på sin LinkedIn-profil. På detta sätt når vi de som INTE AKTIVT söker jobb (majoriteten). Annonserna är ganska begränsade i antal tecken (25 tkn rubrik, 75 tkn brödtext) så bör utformas kort och säljande för att locka målgruppen till att klicka sig vidare till er webbplats där tjänsten beskrivs utförligt.

Bild på en LinkedIn Ads

Sponsored Updates (se bild nedan):

Genom detta annonsformat uppnår man maximalt genomslag för budskapet, och passar de företag som har en LinkedIn-sida med viss aktivitet. Kund publicerar inläggen om lediga tjänster som vanligt (och skulle ni vilja ha tips om utformning av dessa hjälper vi gärna till), och vi går sedan in och marknadsför dessa mot samma målgrupper som gäller för LinkedIn Ads.

Effekten av detta är att Kunds inlägg kommer ”tryckas ut” i målgruppens flöde, och kommer därför mottas som ett inlägg som någon i deras kontaktnät publicerat. Man har också mer utrymme och möjlighet att använda mer text och bild än vid de andra formaten.

Bild på Sponsored Updates LinkedIn

Kommunikationschef till Nyköping – hypotetiskt case

LinkedInannonsering.se tar alltid fram tre målgrupper för varje tjänst som ska tillsättas. Detta eftersom varje Linkedin-användare anger sina kvalifikationer och erfarenheter på olika sätt och på olika ställen i deras profiler, så räcker det inte med en. Nedan ser ni tre målgruppsförslag som täcker relevanta profiler inom en hypotetisk kommunikationschefsroll inom försäkringsbranschen. Målgrupperna gäller för LinkedIn Ads och Sponsored Updates. Det innebär att det ENBART är dessa profiler som får ta del av annonseringen och era inlägg.

1,666 LinkedIn Members

• Location: Sweden
• Industry: Public Relations and Communications, Marketing and Advertising or Insurance
• Skills: CSRs, Corporate Sustainability, Public Relations, Media Relations, Crisis Communications, Reputation Management, Press Releases, Corporate Communications, Strategic Communications or Communication
• Field Of Study: Communication and Media Studies, Mass Communication/Media Studies, Public Relations, Advertising, and Applied Communication, Communication, Journalism, and Related Programs or Journalism

3,355 LinkedIn Members

• Location: Sweden
• Job Title: Communications Manager, Director of Communications, Head of Communications, Senior Communications Manager, Marketing Communications Manager, Communication Manager, Communication Consultant, Marketing Communication Manager, Communication Specialist or Internal Communication Manager

46,698 LinkedIn Members

• Location: Sweden
• Job Seniority: CXO, Director, Senior or Manager
• Skills: CSRs, Corporate Sustainability, Public Relations, Media Relations, Crisis Communications, Reputation Management, Press Releases, Corporate Communications, Strategic Communications or Communication

Vi tar fram fyra olika annonser på svenska och fyra på engelska för att kunna nå de som har sina profiler inställda på respektive språk. Dessa annonser rullar sedan under kampanjens gång och de som presterar sämst, byts ut mot nya. På det sättet optimeras annonserna löpande. Annonsexempel för LinkedIn Ads:

Kommunikationschef Företag X
Vårt Nyköpingskontor söker kommunikationschef. Är det du? Läs mer & ansök!

Företag X Nyköping
Bygg & utveckla vårt varumärke som Kommunikationschef. Läs mer här!

Kommunikationschef Företag X
Bygg & utveckla vårt varumärke som Kommunikationschef. Läs mer här!

Företag X Nyköping
Vårt Nyköpingskontor söker kommunikationschef. Är det du? Läs mer & ansök!

Våra prispaket

www.linkedinannonsering.se/rekrytera/

När valt pakets klick har förbrukats kommer annonserna sluta visas, och detta påtalas. Job Postingen ligger alltid aktiv i 30 dagar.

 

Företagsnamn (obligatorisk)

Kontaktperson (obligatorisk)

Din epost (obligatorisk)

Ditt telefonnummer